SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA Numer sprawy: ZS 271.4.2013
NAZWA ZAMÓWIENIA :
"Organizacja i wykonanie kursu kelnerskiego, kursu baristy lattte Art., kursu
I pomocy przedmedycznej"
Oznaczenie wg kodu CPV: 80.53.00.00
Przetarg został ogłoszony w BZP pod nr 171005 - 2013 w dniu 28.08.2013
1. Nazwa i adres Zamawiającego:
Zespół Szkół im. Świętej Jadwigi Królowej w Żegocinie
e-mail: zegocina@gmail.com
adres strony internetowej: www.zswzegocinie.republika.pl
tel./faks: 14 613 21 20
2. Zamówienie zostanie udzielone w trybie przetargu nieograniczonego (w
oparciu o oddz. 1 "Prawa Zamówień Publicznych" z 29.01.2004 r. tekst jedn.
Dz.U. 113/2010 poz. 759 z póź. zmian. - określanym w dalszej części specyfikacji
skrótem PZP).
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na organizacji i wykonaniu
kursu kelnerskiego, kursu baristy latte Art, kurs I pomocy przedmedycznej dla uczniów
Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Żegocinie
W/w usługa jest realizowana w ramach projektu "Modernizacja kształcenia zawodowego
w Małopolsce" współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego w Powiecie Bocheńskim.
Szczegółowy opis realizacji zadania -
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursu kelnerskiego, kursu baristy latte Art,
kurs I pomocy przedmedycznejw ramach zajęć pozalekcyjnych dla uczestników projektu pn.
"Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce" współfinansowanego ze
środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedmiot zamówienia podzielony jest na trzy części:
Część 1 - kurs kelnerski,
Część 2 - kurs baristy latte Art,
Część 3 - kurs I pomocy przedmedycznej.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Każdy wykonawca może złożyć
ofertę na jedną lub kilka części.
Część I .
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursu kelnerskiego dla młodzieży
Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Żegocinie dla jednej grupy liczącej 10 osób.
Kurs ma obejmować minimum 30 godzin lekcyjnych, w tym zajęcia teoretyczne i praktyczne
oraz egzamin teoretyczny i praktyczny, który nadaje kwalifikacje do wykonywania zawodu
kelnera. Harmonogram kursu musi być dostosowany do planu lekcji kursantów i uzgodniony z
koordynatorem projektu.
Program kursu kelnerskiego przygotowany przez wykonawcę ma obejmować, co najmniej
poniższe zagadnienia:
Wizerunek zawodowy kelnera
2. Bielizna stołowa
3.Technika nakrywania
3. Przygotowanie stołu pomocniczego
4. Technika noszenia zastawy, zasady noszenia tac kelnerskich
5. Nakrycie podstawowe, rozszerzone, bankietowe, specjalne
6. Metody serwowania. Serwowanie napojów bezalkoholowych, alkoholowych, serwowanie win
oraz potraw
7. Rodzaje śniadań. Organizacja bufetu śniadaniowego, przebieg obsługi podczas
śniadania wiedeńskiego wzmocnionego, śniadania z szampanem. Brunch.
8. Formy przyjęć w zakładzie gastronomicznym. Kieliszek wina, cocktail party, bankiet
angielski, bankiet amerykański, przyjęcia typu bufetowego, bankiet zasiadany
9. Obsługa przyjęcia wg protokołu dyplomatycznego
10. Przygotowanie potraw przy konsumencie.
Wykonawca zobowiąże się wykonać usługę oraz zagwarantować własny sprzęt ,
materiały techniczne, produkty jak, również zorganizować we własnym zakresie warsztat
do przeprowadzenia kursu.
Wymagania sprzętowe i produktowe do przeprowadzenia kursu:
- bielizna stołowa, serwety kelnerskie
Zastawa stołowa : talerze w różnych rozmiarach, filiżanki, dzbanki, szklanki,
kieliszki do win białych, czerwonych, musujących, sztućce standardowe oraz specjalne (
m. in. do ślimaków, homara, steków )
Specjalnie przygotowane butelki do ćwiczeń serwisu wina (dla wszystkich uczestników
kursu)
- projektor i komputer do prezentacji multimedialnych
Wykonawca w ramach kursu zobowiązany jest do zapewnienia uczestnikom materiałów
szkoleniowych w formie drukowanej, np. skryptów itp.
Kurs kończy się egzaminem wewnętrznym przeprowadzonym przez firmę
szkoleniową, uczestnicy otrzymają certyfikaty w języku polskim i języku angielskim
wydane przez uprawioną szkołę oraz dodatkowo zaświadczenia wg wzoru MEN
Część II
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursu baristy latte Art dla młodzieży
Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Żegocinie dla jednej grupy liczącej 10 osób.
Kurs ma obejmować min16 godz. lekcyjnych, w tym zajęcia teoretyczne i praktyczne oraz
egzamin teoretyczny i praktyczny, który nadaje kwalifikacje do wykonywania zawodu
baristy. Harmonogram kursu musi być dostosowany do planu lekcji kursantów i uzgodniony z
koordynatorem projektu. Program kursu balistycznego przygotowany przez wykonawcę ma
obejmować, co najmniej poniższe zagadnienia:
1. Historia kawy, gatunki kawy, palenie kawy, rozpoznawanie ziaren kaw: Arabica, Robusta
2. Rodzaje kaw i ich charakterystyka,
3.Sposoby parzenia kawy: po turecku, kawa z ekspresu przelewowego, kawa z ekspresu
ciśnieniowego, kawa z kaffeterki,
4. Espresso - pojęcie, warunki konieczne, aby uzyskać poprawne espresso. Parametry
parzenia espresso ( 4 M), cechy dobrego espresso,
5. Ustawianie młynka, dozowanie kawy i ubijanie Parzenie espresso,
6. Ubijanie mleka i sporządzanie kaw z ubitym mlekiem,
7. Sporządzanie kaw z różnymi innymi dodatkami,
8. Sporządzanie cappuccino - wzory lane z ręki, rysowanie szpikulcem. Wykonawca
zobowiąże się wykonać usługę oraz zagwarantować własny sprzęt , materiały
techniczne, produkty jak, również zorganizować we własnym zakresie warsztat do
przeprowadzenia kursu
Wymagania sprzętowe i produktowe do przeprowadzenia kursu:
- przynajmniej dwa profesjonalne gastronomiczne ekspresy ciśnieniowe, dwa młynki do
kawy, profesjonalna szuflada do wrzucania kawy
- minimum 0,5 kg kawy oraz 10 litrów mleka na każdego uczestnika szkolenia
- minimum 12 smaków syropów do kaw, sosy do malowania wzorów na kawach i innych
dodatków niezbędnych do przeprowadzenia kursu.
- projektor i komputer do prezentacji multimedialnych
Kurs kończy się egzaminem wewnętrznym przeprowadzonym przez firmę
szkoleniową, uczestnicy otrzymają certyfikaty w języku polskim i języku angielskim
wydane przez uprawioną szkołę oraz dodatkowo zaświadczenia wg wzoru MEN
Część III
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursu I Pomocy przedmedycznej dla młodzieży
Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Żegocinie dla dwóch grupy liczącej po15 osób.
Kurs ma obejmować min 8 godz. lekcyjnych+egzamin, dla każdej grupy w tym zajęcia
teoretyczne i praktyczne oraz egzamin teoretyczny i praktyczny. Program kursu przygotowany
przez wykonawcę ma obejmować, co najmniej poniższe zagadnienia:
1. Zasady prawne udzielania pierwszej pomocy
2. Łańcuch przeżycia
3. Bezpieczeństwo własne, bezpieczeństwo poszkodowanego, ocena
miejsca zdarzenia.
4. Resuscytacja krążeniowo-oddechowa, ABC:
- przyczyny niedrożności dróg oddechowych
- metody bezprzyrządowego udrażniania dróg oddechowych u osoby z
urazem i bez urazu.
5. Sztuczne oddychanie:
- techniki uciskania klatki piersiowej
- głębokość i częstość uciskania klatki piersiowej.
6. Poszkodowany nieprzytomny
- badanie szczegółowe
- zasady postępowania z chorym nieprzytomnym prawidłowo oddychającym
- pozycja bezpieczna u nieprzytomnego z urazem i bez urazu
7. Złamania, zwichnięcia, skręcenia:
- definicja złamania, skręcenia, zwichnięcia,
- pierwsza pomoc w złamaniu, zwichnięciu, skręceniu. Zasady
doraźnego unieruchomienia - prawo Pota.
8. Krwawienia, krwotoki zewnętrzne, rodzaje ran
- definicje pojęć,
- zasady tamowania krwotoków, zasady zaopatrywania ran powierzchownych
9. Zadławienia
- definicja, objawy zadławienia
- pierwsza pomoc w zadławieniach u dzieci i dorosłych
10. Wybrane nagłe zagrożenia środowiskowe. Zasady postępowania w
poszczególnych przypadkach:
- tonięcie
- udar cieplny
- odmrożenia
- oparzenia
- napady drgawkowe
Wykonawca w ramach kursu zobowiązany jest do zapewnienia uczestnikom materiałów
szkoleniowych zgodne z tematyką kursu ponadto wręcza każdemu uczestnikowi na
własność broszury, skrypty itp.
Możliwość skorzystania z zestawu fantomów szkolnych.
Kurs kończy się egzaminem wewnętrznym przeprowadzonym przez firmę
szkoleniową, uczestnicy otrzymają certyfikaty opatrzonymi odpowiednimi logotypami.
Termin wykonania zamówienia: wrzesień 2013 r. - 23 października 2013
Informacje ogólne dotyczące przedmiotu zamówienia dla wszystkich części zamówienia:
Wykonawca zobowiązany będzie:
- zapewnić wyspecjalizowaną kadrę z kompetencjami do prowadzenia kursu w
poszczególnych zakresach,
- zapewnić uczestnikom wszystkie materiały niezbędne do realizacji poszczególnego
kursu,
- zapewnić uczestnikom kursu warunki do nauki w oparciu o zasady BHP,
- zobowiązany jest do oznaczania dokumentów, pomieszczeń, stanowisk pracy, materiałów
edukacyjnych, zaświadczeń, dyplomu zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania
projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
- przygotować szczegółowy harmonogram kursu, który będzie dostarczony zaakceptowany
przez koordynatora projektu przynajmniej 5 dni przed rozpoczęciem kursu
- przeprowadzić wśród uczestników kursu ocenę merytoryczną i techniczną przebiegu
kursu na podstawie formularza ankiety oceniającej (opracowanej zgodnie z przekazanym
przez Zamawiającego wzorem) i przedstawić jej wyniki zamawiającemu,
- prowadzić odpowiednią dokumentację:
a. dziennik zajęć,
b.listy obecności uczestników kursu na zajęciach teoretycznych i praktycznych,
c. listy imienne potwierdzające odebranie przez uczestników kursu materiałów
dydaktycznych,
Ponadto Wykonawca, zobowiązany będzie do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o:
- nie zgłoszeniu się uczestników na kurs;
- przerwaniu kursu lub rezygnacji z uczestnictwa;
- innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu kursu i umowy.
Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu, w terminie do 7 dni od dnia
zakończenia kursu, kompletną dokumentację przebiegu kursu, na którą złożą się:
. dziennik zajęć
. listy obecności uczestników
. potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych przez uczestników kursu
. potwierdzenie odbioru certyfikatów, zaświadczeń przez uczestników kursu
. kopię protokołu z przeprowadzonego egzaminu wewnętrznego
. kserokopie certyfikatów, zaświadczeń wydawanych uczestnikom kursu
. imienny wykaz osób, które ukończyły i nie ukończyły kursu
. ankiety końcowe (wg wzoru określonego przez zamawiającego)
. dokumentacja fotograficzną ( min.10 zdjęć )
. 1 egzemplarz materiałów dydaktycznych
Miejsce przeprowadzania kursu:
zajęć teoretyczne i praktyczne: Zespół Szkół im. Świętej Jadwigi Królowej w
Żegocinie, sala udostępniona nieodpłatnie
3. Termin wykonania zamówienia - dla poszczególnych części
zamówienia w siwz (zgodnie z ustalonym harmonogramem ).
Ostateczne rozliczenie realizacji zamówienia do 6 grudnia 2013 r.
4. Opis warunków udziału w postępowaniu - w stosunku do
Wykonawcy.
a) wynikające z art. 22 ust. 1 PZP - o udzielenie zamówienia mogą
ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
. posiadania wiedzy i doświadczenia, warunek ten uważa się za spełniony,
jeśli Wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych również wykonywanych co najmniej 1 główną usługę obejmującą swym
zakresem przeprowadzenie przynajmniej jednego kursu z zakresu przedmiotu zamówienia
opowiadających danej części zamówienia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie.
. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia.
> warunek ten uważa się za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje w
przypadku:
o potencjału technicznego - Zamawiający nie określa wymogów jakie
Wykonawca musi spełnić w celu wykazania spełnienia w/w wymogu. Warunek ten uważa się
za spełniony, jeśli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie w przedmiotowym zakresie
zawarte w załączniku do siwz,
o osób
- dla zadania I i II części zamówienia:
1 osobą o wykształceniu wyższym co najmniej magisterskim (o kierunku zgodnym z
przedmiotem danego zadania częściowego), posiadającą kwalifikacje/przygotowanie
pedagogiczne i posiada minimum 3 letniego doświadczenia zawodowego na stanowisku
związanym z tematyką szkolenia.
- dla zadania III części zamówienia:
Wykonawca winien wykazać, że sam posiada lub dysponuje/będzie dysponować osobą,
która będzie prowadziła zajęcia, spełnia wymagania określone w art. 8 pkt 2 ustawy z
dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym oraz przeprowadziła co
najmniej 8 godzin zajęć kursu pierwszej pomocy przedmedycznej w grupach/grupie co
najmniej 30 osobowych.
o Wykonawca złoży stosowne oświadczenie w przedmiotowym zakresie
zawarte w załączniku do siwz,
. sytuacji ekonomicznej i finansowej,
> Zamawiający nie określa wymogów jakie Wykonawca musi spełnić w celu wykazania
spełnienia w/w wymogu. Warunek ten uważa się za spełniony, jeśli Wykonawca złoży
stosowne oświadczenie w przedmiotowym zakresie zawarte w załączniku do siwz,
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się tych Wykonawców, którzy nie
spełniają w/w warunków.
b) związane z art. 24 ust. 1 PZP oraz art. 26 ust. 2d:
. nie mogą podlegać wykluczeniu w oparciu o przesłanki określone w
art. 24 ust. 1 PZP oraz w art. 24 ust. 2 p. 5 PZP.
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się tych Wykonawców, którzy
spełniają warunki określone w art. 24 PZP.
5. W celu dokonania oceny w/w warunków udziału (na zasadzie dokonanej
kwalifikacji spełnia/nie spełnia), zostanie dokonana wnikliwa ocena przedstawionych
przez Wykonawców dokumentów, określonych w p. 6 niniejszej specyfikacji istotnych
warunków zamówienia określanej w dalszej części skrótem siwz.
6. Wykaz dokumentów i oświadczeń, jakie mają dostarczyć uczestnicy
postępowania:
a) ofertę sporządzoną w oparciu o wzór druku Zamawiającego
(załącznik nr 1 do siwz),
b) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
c) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
d) aktualny odpis z działalności gospodarczej z właściwego
rejestru firmy
e) wykaz osób do kontaktów
f) parafowany projekt umowy
g) w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w
niniejszym postępowaniu -
- wykaz wykonanych usług wraz z referencjami
- oświadczenie o posiadanych uprawnieniach osób do prowadzenia kursów
- oświadczenie dot. grupy kapitałowej.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach
zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji
Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami
niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
h) w przypadku wspólnego ubiegania się o niniejsze zamówienie
na zasadzie konsorcjum lub spółek cywilnych (przez Oferentów będących osobnymi
podmiotami gospodarczymi - w oparciu o art. 23 PZP), do oferty należy dodatkowo
załączyć:
. oświadczenie o wspólnym wykonywaniu usług objętych w/w
zamówieniem zawierające wskazanie pełnomocnika upoważnionego prawnie (na zasadzie
stosownego pełnomocnictwa) do reprezentowania wszystkich podmiotów ubiegających się
wspólnie o udzielenie tego zamówienia do reprezentowania w niniejszym postępowaniu
i/lub do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
W przypadku Wykonawcy mającym siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Polski,
Zamawiający nie wymaga złożenia odrębnych dokumentów niż wymagane w/w oświadczenia.
Jakikolwiek brak w/w dokumentów (po uprzednim zastosowaniu przez Zamawiającego
uregulowań prawnych wynikających bezpośrednio z art. 26 ust. 3 i 4 PZP) lub ich wady
formalno - prawne (a więc niezgodność z rozporządzeniem Prezesa RM z 30.12.2009 r. -
Dz.U. 226 poz. 1817), skutkuje wykluczeniem Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 p. 4
PZP.
Z kolei niezgodne sporządzenie oferty z wymogami siwz skutkuje jej odrzuceniem w oparciu
o art. 89 ust. 1 p. 2 PZP (z zastrzeżeniem wynikającym z treści art. 87 ust. 2 p. 3
PZP).
7. Do kontaktu z Wykonawcami uprawniony jest:
a) w sprawach - związanych z przedmiotem zamówienia p. Agnieszka
Janiczek, w dniach od poniedziałku do piątku w godz. 08.00 - 12.00, tel.: 14-613-21-20
8. Zgodnie z treścią art. 27 PZP wszelkiego rodzaju oświadczenia,
wnioski, zawiadomienia, zapytania, informacje . etc. Zamawiający i Wykonawcy przekazują
pisemnie lub faksem.:
a) na podany w p. 1 adres/fax - w przypadku korespondencji wysyłanej
przez Wykonawców do Zamawiającego.
W przypadku wniosku złożonego przez Wykonawcę o wyjaśnienie treści siwz (zapytanie)
musi być spełniony warunek, aby wniosek ten wpłynął do Zamawiającego nie później
niż do końca dnia w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. W
takiej sytuacji korespondencję uważa się za formalnie złożoną w terminie, jeśli jej
treść dotarła do Zamawiającego przed jego upływem.
b) na podany przez Wykonawcę w ofercie adres/fax - w przypadku
korespondencji wysyłanej przez Zamawiającego do Wykonawców.
W przypadku skorzystania z faksu, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie
potwierdza fakt ich otrzymania.
9. Zamawiający nie wymaga złożenia wadium - zgodnie z art. 45 ust. 2
PZP.
10. Termin związania złożoną ofertą wynosi 30 dni, licząc od daty
składania ofert - z możliwością przedłużenia tego terminu na oznaczony okres, jednak
nie dłuższy niż 60 dni, zgodnie z art. 85 ust. 2 PZP.
11. Opis przygotowania ofert oraz termin i miejsce ich złożenia.
a) oferty należy składać w sekretariacie Zamawiającego - do
06.09.2013 r., do godz. 9.30 (liczy się termin otrzymania przez Zamawiającego oferty, a
nie data jej nadania !) w zaklejonych kopertach zatytułowanych: "Kurs kelnerski,
kurs baristy , kurs I pomocy przedmedycznej".
Na kopercie należy również umieścić nazwę i adres Wykonawcy oraz zapis: "Nie
otwierać przed dniem 6 września 2013 r., do godz. 10:00.
Do koperty ogólnej należy włożyć kopertę z nazwą danej części zamówienia z
pełnym zestawem załączników.
b) otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godz. 10:00 w siedzibie
Zamawiającego, podczas jawnego posiedzenia Komisji Przetargowej,
c) składana oferta musi:
- odpowiadać wszelkim wymogom Zamawiającego wynikających z siwz,
- zawierać wymienione w p. 6 dokumenty w tym wypełnione druki
Zamawiającego stanowiące załącznik do niniejszej siwz,
- zostać przetłumaczona na j. polski, wówczas kiedy jest składana w
j. obcym (zgodnie z art. 9 ust. 3 PZP). Dotyczy to także wszelkich załączanych do niej
dokumentów/załączników.
- co do formy:
o być sporządzona pismem komputerowym (lub maszynowym),
o zawierać trwale spięte (zszyte), ponumerowane i zaparafowane przez
Wykonawcę strony (wraz z załącznikami),
o być złożona w taki sposób, aby uniemożliwić ujawnienie jej
treści przed terminem otwarcia ofert.
12. Opis sposobu obliczenia ceny oferty.
Cena oferty ma charakter ceny ryczałtowej, a więc ma obejmować wynagrodzenie za
całkowite i bez wad wykonanie zadania opisanego w siwz.. Oznacza to, że cena ofertowa
musi zawierać - uwzględniać wszystkie koszty związane z pełną realizacją
przedmiotowego zadania.
13. Kryteria przyjęte do oceny ofert oraz ich waga:
Każda ze złożonych ofert zostanie oceniona za pomocą systemu punktowego, zgodnie z
poniższymi kryteriami:
Lp. |
Nazwa kryterium |
Waga
[%] |
UWAGI |
1. |
Cena (brutto) oferty |
100 |
Oferta z ceną
najniższą otrzymuje 100 pkt. Każda inna otrzymuje ilość punktów wynikłą ze
stosunku ceny najniższej do ceny danej oferty pomnożonej przez 100. |
Oferta, która otrzyma najwyższą punktację zostanie uznana za najkorzystniejszą do
wykonania przedmiotowego zadania.
W/w kryteria będą oceniane programem komputerowym "Zamówienia Publiczne v.
5.0". Każda oceniana oferta dla n/w kryterium może otrzymać maksymalnie 10 pkt w
oparciu o określoną przez Wykonawcę w badanej ofercie wartość kryterium.
Zasady oceniania kryterium:
o kryterium ceny będzie oceniane na zasadach minimalizacji,
14. Zawarcie umowy oraz jej istotne i obligatoryjne postanowienia.
a) zawarcie umowy na realizację przedmiotowego zamówienia nastąpi w
siedzibie Zamawiającego po upływie terminu przewidzianego w PZP.
Zwycięzca postępowania przetargowego zostanie wezwany do jej podpisania.
b) zawierana umowa będzie sporządzona w oparciu o złożoną przez
uczestnika postępowania ofertę, a więc będzie zawierać istotne jej elementy, w tym
wartość kryterium (vide p. 14 siwz) na podstawie których dokonano wyboru oferty,
c) w oparciu o art. 144 PZP Zamawiający przewiduje możliwość
dokonania zmiany postanowień zawartej uprzednio umowy w stosunku do treści złożonej
oferty, na podstawie których dokonano wyboru Wykonawcy na realizację przedmiotowego
zamówienia/zadania. Zmiany te mogą dotyczyć:
. tych zapisów umowy, których postanowienia są bezpośrednio
uzależnione od odrębnych przepisów prawnych (niż wynikających z PZP wraz z przepisami
wykonawczymi), a w trakcie realizacji przedmiotowego zadania wprowadzone zostały ich
nowelizacje, poprzez wprowadzenie zmian wpływających bezpośrednio na treść tej umowy,
. przedłużenia terminu wykonania usług określonego w p. 4 tylko i
wyłącznie podczas wystąpienia sytuacji utrudniających lub uniemożliwiających ich
terminowe wykonanie, niezależnych od Wykonawcy, których uprzednio nie można było
przewidzieć, a więc przykładowo w przypadku:
. zatwierdzonych przez dotującego zmian w harmonogramie terminów
realizacji usług/zadania,
15. Zamawiający:
a) nie będzie żądał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania
warunków umowy zgodnie z art. 147 ust. 1 PZP,
b) nie dopuszcza do składania ofert częściowych,
c) dopuszcza do wykonywania zadania w jakiejkolwiek jego części przez
podwykonawców - w oparciu o art. 36 ust. 5 PZP. W takim przypadku Wykonawca jest
zobligowany do wskazania w swej ofercie w jakiej części danego zadania powierzy
realizację podwykonawcy,
d) nie dopuszcza do składania oferty wariantowej,
e) nie będzie zawierał umowy ramowej,
f) nie przewiduje:
. udzielenia zamówień uzupełniających
(zgodnie z art. 67 ust. 1 p. 6),
. rozliczenia w walutach obcych,
. zwrotu kosztu udziału w niniejszym postępowaniu.
16. Stronom niniejszego postępowania przysługuje prawo do:
a) poinformowania Zamawiającego (w terminie przewidzianym na złożenie
odwołania) o niezgodnej z przepisami PZP czynności podjętej przez Niego lub jej
zaniechaniu, do której Zamawiający zobowiązany jest na podstawie PZP, a na które nie
przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 PZP,
b) odwołania w oparciu o dział VI rozdz. 1-2 PZP, a w następstwie
jego złożenia - prawo złożenia skargi do sądu okręgowego w oparciu o dział VI
rozdz. 3 PZP.
17. Wszelkie sprawy formalne związane z prowadzeniem niniejszego
postępowania przetargowego, a nie określone w niniejszej specyfikacji reguluje PZP oraz
przepisy wykonawcze do tej ustawy. Z kolei do czynności podejmowanych przez
Zamawiającego i Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia stosuje się
przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93, z
późn. zm.), jeżeli przepisy PZP nie stanowią inaczej.
18. Wykonanie w/w zadań jest finansowane w ramach realizacji projektu
systemowego pt.: "Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce",
współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w
regionach, Działanie 9.2 Podnoszenie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
19. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
a) odstąpienia od zawartej umowy w terminie 30 dni od powzięcia
wiadomości o zaistnieniu okoliczności powodujących, że jej wykonanie nie leży w
interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy
(zgodnie z treścią art. 145 ust. 1 PZP).
Zatwierdził :
W załączeniu (do pobrania)
1. Formularz ofertowy
2. Oświadczenie o spełnieniu warunków
udziału
3. Oświadczenie o braku podstaw do
wykluczenia
4. Wykaz osób do kontaktów
5. Wykaz wykonanych usług
6. Wykaz osób do wykonania zamówienia
7. Projekt umowy
8. Oświadczenie o grupie kapitałowej
9. Oświadczenie o uprawnieniach
|