ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. ŚWIĘTEJ JADWIGI KRÓLOWEJ W ŻEGOCINIE - KADRA PEDAGOGICZNA

Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce.

r2.jpg (703 bytes)

  

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA

Ogłoszenie powiązane:
Ogłoszenie nr 184550-2015 z dnia 2015-07-21 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Żegocina
Przedmiotem zamówienia jest organizacja 2-dniowego stażu, wizyty zawodoznawczej w ramach realizacji projektu systemowego pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego...
Termin składania ofert: 2015-07-31

Żegocina: ORGANIZACJA I WYKONANIE STAŻU, WIZYTY ZAWODOZNAWCZEJ DLA UCZNIÓW ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ PRZY ZESPOLE SZKÓŁ IM.ŚWIĘTEJ JADWIGI KRÓLOWEJ W ŻEGOCINIE.
Numer ogłoszenia: 214090 - 2015; data zamieszczenia: 20.08.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 184550 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół im. Świętej Jadwigi Królowej w Żegocinie, Żegocina 50, 32-731 Żegocina, woj. małopolskie, tel. 14 613 21 20, faks 14 613 21 20.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ORGANIZACJA I WYKONANIE STAŻU, WIZYTY ZAWODOZNAWCZEJ DLA UCZNIÓW ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ PRZY ZESPOLE SZKÓŁ IM.ŚWIĘTEJ JADWIGI KRÓLOWEJ W ŻEGOCINIE..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest organizacja 2-dniowego stażu, wizyty zawodoznawczej w ramach realizacji projektu systemowego pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w rejonach, Działanie 9.2 Podnoszenie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Staże,wizyty zawodoznawcze są formą organizacyjną umożliwiające nabycie doświadczenia i wiedzy o przyszłym miejscu pracy. Pomagają uczniom poznać środowisko lokalne i strukturę zatrudnienia. Staże, wizyty zawodoznawcze ułatwiają włączanie firm i zakłady pracy w proces rozwoju zawodowego uczniów oraz pomagają uzyskać praktyczną wiedzę zawodoznawczą. Szczegółowy opis realizacji zadania został zawarty w załączniku nr 1 do SIWZ..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 63.51.10.00-4, 60.17.20.00-4.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zamówienie jest finansowane w ramach realizacji projektu systemowego pn Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w rejonach, Działanie 9.2 Podnoszenie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20.08.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 9.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
FIRMA HANDLOWO - USŁUGOWA OSKAR PIOTR KRAWCZYK, ŁAKTA GÓRNA 246, 32-731 ŻEGOCINA, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 13300,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 10900,00
Oferta z najniższą ceną: 10790,00 / Oferta z najwyższą ceną: 16662,00
Waluta: PLN.

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY

Żegocina, dnia 06 sierpień 2015 r.

Nasz znak:    ZS.271/2/.../15

                            Wszyscy Wykonawcy
                            wg rozdzielnika
                           

   Dotyczy: postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych na wykonanie zadania pod nazwą "Organizacja i wykonanie staży, wizyt zawodoznawczych dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Żegocinie", znak sprawy: ZS.271/2/2015

I.
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty.
    Zamawiający - Zespół Szkół im. Świętej Jadwigi Krolowej w Żegocinie, działając na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013. 907. j.t. ze zm.) zwaną dalej: "Pzp", zawiadamia, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pod nazwą "Organizacja i wykonanie staży, wizyt zawodoznawczych dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Żegocinie", znak sprawy: ZS.271/2/2015 jako najkorzystniejsza została wybrana oferta nr 8 złożona przez wykonawcę: Firma Handlowo - Usługowa" "OSKAR" Piotr Krawczyk zaoferowaną ceną brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia w kwocie 10 900 zł (dziesięć tysięcy dziewięćset złotych )
   Uzasadnienie wyboru najkorzystniejszej oferty:
   Oferta wykonawcy Firmy Handlowo-Usługowej "OSKAR" Łąkta Górna 264, została wybrana zgodnie z art. 91 ust. 1 Pzp, na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Wybrana oferta spełnia wszystkie wymagania Zamawiającego, jest ważna i otrzymała największą liczbę punktów, tj. 99,04 punktów obliczoną zgodnie ze wzorem określonym w pkt 13 SIWZ.
   Poniżej Zamawiający, podaje nazwy (firmy), imiona i nazwiska, siedziby, adresy wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację (art. 92 ust. 1 Pzp).
 

Oferta nr 1 złożona przez:

Active Holiday sp.z.o.o
39- 400 Tarnobrzeg

  1. Kryterium oceny ofert - "cena" - 95%
  2. Maksymalnie można otrzymać 95 pkt

    1 % = 1 pkt

Cena (cena ofertowa brutto):
10 790 zł

(10 790 / 10 790) x 95 = 95,00

95,00 pkt

  • Kryterium oceny ofert - doświadczenie w realizacji wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych
  • Maksymalnie można otrzymać 5 pkt

    Sposób oceny oferty w ramach tego kryterium szczegółowo wyjaśniony w SIWZ (pkt 13)

Wykonawca udowodnił realizację 0 wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych

0 pkt

Łącznie w dwóch kryteriach Wykonawca uzyskał

95 pkt

Oferta nr 2 złożona przez:

Jadwiga Warchał - Czopek FOGRA TRAVEL
ul. Pawia 12, 31-154 Kraków

  1. Kryterium oceny ofert - "cena" - 95%
  2. Maksymalnie można otrzymać 95 pkt

    1 % = 1 pkt

Cena (cena ofertowa brutto):
12?250,00 zł

(10 790 / 12 250) x 95 = 83,67

83,67 pkt

  • Kryterium oceny ofert - doświadczenie w realizacji wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych
  • Maksymalnie można otrzymać 5 pkt

    Sposób oceny oferty w ramach tego kryterium szczegółowo wyjaśniony w SIWZ (pkt 13)

Wykonawca udowodnił realizację 5 wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych

5 pkt

Łącznie w dwóch kryteriach Wykonawca uzyskał

88,67 pkt

Oferta nr 4 złożona przez:

Biuro Pośrednictwa Usług MAXIM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
w Nowym Sączu, ul. Sobieskiego 1A, 33-300 Nowy Sącz

  1. Kryterium oceny ofert - "cena" - 95%
  2. Maksymalnie można otrzymać 95 pkt

    1 % = 1 pkt

Cena (cena ofertowa brutto):
12?936,00 zł

(10 790 / 12 936) x 95 = 79,24

79,24 pkt

  • Kryterium oceny ofert - doświadczenie w realizacji wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych
  • Maksymalnie można otrzymać 5 pkt

    Sposób oceny oferty w ramach tego kryterium szczegółowo wyjaśniony w SIWZ (pkt 13)

Wykonawca udowodnił realizację 5 i więcej wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych

1 pkt

Łącznie w dwóch kryteriach Wykonawca uzyskał

80,24 pkt

Oferta nr 5 złożona przez:

Attis S.C Błachno-Wyrwicka K.Lewandowska
Ul. Borowego 15/58, 01-357 Warszawa

  1. Kryterium oceny ofert - "cena" - 95%
  2. Maksymalnie można otrzymać 95 pkt

    1 % = 1 pkt

Cena (cena ofertowa brutto):
12?542,50 zł

(10 790/ 12?542,50) x 95 = 81,72

81,72 pkt

  • Kryterium oceny ofert - doświadczenie w realizacji wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych
  • Maksymalnie można otrzymać 5 pkt

    Sposób oceny oferty w ramach tego kryterium szczegółowo wyjaśniony w SIWZ (pkt 13)

Wykonawca udowodnił realizację 5 wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych

5 pkt

Łącznie w dwóch kryteriach Wykonawca uzyskał

86,72 pkt

Oferta nr 6 złożona przez:

UPHOTEL S.C
Ul.Długa 13/1, 58-500 Jelenia Góra

  1. Kryterium oceny ofert - "cena" - 95%
  2. Maksymalnie można otrzymać 95 pkt

    1 % = 1 pkt

Cena (cena ofertowa brutto):
14?700,00 zł

(10 790/ 14700) x 95 = 69,73

69,73 pkt

  • Kryterium oceny ofert - doświadczenie w realizacji wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych
  • Maksymalnie można otrzymać 5 pkt

    Sposób oceny oferty w ramach tego kryterium szczegółowo wyjaśniony w SIWZ (pkt 13)

Wykonawca udowodnił realizację 5 wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych

5 pkt

Łącznie w dwóch kryteriach Wykonawca uzyskał

74,73 pkt

Oferta nr 7 złożona przez:

Tour Travel Poland S.C
Oś. Pardłówka 1/69, 34-500 Zakopane

  1. Kryterium oceny ofert - "cena" - 95%
  2. Maksymalnie można otrzymać 95 pkt

    1 % = 1 pkt

Cena (cena ofertowa brutto):
12?075,00 zł

(10 790/ 12075,00) x 95 = 84,89

84,89 pkt

  • Kryterium oceny ofert - doświadczenie w realizacji wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych
  • Maksymalnie można otrzymać 5 pkt

    Sposób oceny oferty w ramach tego kryterium szczegółowo wyjaśniony w SIWZ (pkt 13)

Wykonawca udowodnił realizację 5 wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych

5 pkt

Łącznie w dwóch kryteriach Wykonawca uzyskał

89,89 pkt

Oferta nr 8 złożona przez:

Firma Handlowo- Usługowa "OSKAR" Piotr Krawczyk
Łąkta Górna 264, 32-731 Żegocina

  1. Kryterium oceny ofert - "cena" - 95%
  2. Maksymalnie można otrzymać 95 pkt

    1 % = 1 pkt

Cena (cena ofertowa brutto):
10?900,00 zł

(10 790/ 10 900) x 95 = 94,04

94,04 pkt

  • Kryterium oceny ofert - doświadczenie w realizacji wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych
  • Maksymalnie można otrzymać 5 pkt

    Sposób oceny oferty w ramach tego kryterium szczegółowo wyjaśniony w SIWZ (pkt 13)

Wykonawca udowodnił realizację 5 wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych

5 pkt

Łącznie w dwóch kryteriach Wykonawca uzyskał

99,04 pkt

Oferta nr 9 złożona przez:

NEW CHALLENGE
Magdalena Siśkiewicz
Ul. Rydlówka 5/107, 30-363 Kraków

  1. Kryterium oceny ofert - "cena" - 95%
  2. Maksymalnie można otrzymać 95 pkt

    1 % = 1 pkt

Cena (cena ofertowa brutto):
16?662,00 zł

(10 790/ 16?662,00) x 95 = 61,52

61,52 pkt

  • Kryterium oceny ofert - doświadczenie w realizacji wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych
  • Maksymalnie można otrzymać 5 pkt

    Sposób oceny oferty w ramach tego kryterium szczegółowo wyjaśniony w SIWZ (pkt 13)

Wykonawca udowodnił realizację 3 wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych

3 pkt

Łącznie w dwóch kryteriach Wykonawca uzyskał

64,52 pkt

II. Informacja o wykonawcach, których oferty odrzucono.

Zamawiający, stosownie do art. 92 ust. 1 pkt 2 Pzp odrzucił ofertę nr 1 złożoną przez: Stacja EVENT Aleksandra Parma, ul. Mikołajska 6/1, 31-027 Kraków

Uzasadnienie faktyczne i prawne.

Odnośnie odrzucenia oferty nr 3 złożonej przez wykonawcę:
Stacja EVENT Aleksandra Parma, ul. Mikołajska 6/1, 31-027 Kraków
Na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 4 Pzp w zw. z art. 90 ust. 3 Pzp Zamawiający odrzucił ofertę złożoną przez Stacja EVENT Aleksandra Parma, ul. Mikołajska 6/1, 31-027 Kraków
   Z uwagi, iż cena oferty jest niższa o 30% od wartości zamówienia, które wynosi 13 300,00 zł oraz od średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert (12 379,05 zł), Zamawiający na podstawie art. 90 ust. 1 Pzp wezwał Wykonawcę do złożenia wyjaśnień, w tym złożenia dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. W zakreślonym przez Zamawiającego terminie
   Wykonawca przedstawił wyjaśnienia w zakresie rażąco niskiej ceny. W ramach tych wyjaśnień nie została przedstawiona kalkulacja kosztów poszczególnych usług.
   W ocenie Zamawiającego wyjaśnienia Wykonawcy zawierają ogólnikowe stwierdzenia dotyczące współpracy z firmami, otrzymywanymi od nich korzystne rabaty. Wykonawca nie podał jednak jakichkolwiek informacji na temat wysokości preferencyjnych stawek, czy uzyskanych korzyści w związku z zadaniem. Powyższe, jak wskazano ogólnikowe stwierdzenia niepoparte zostały żadnymi dowodami, które by potwierdzały przedstawione wyjaśnienia.
    Wyjaśnienia wykonawcy nie pozwoliły Zamawiającemu obiektywnie ocenić, jaki wpływ na wysokość zaproponowanej ceny miały złożone oświadczenia o wynegocjowanych preferencyjnych stawkach, zawierane korzystnie umowy czy okoliczność długoletniej współpracy z podwykonawcami.
    Zaznaczyć należy, iż zgodnie z poglądami orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej ryzyko złożenia ogólnikowych wyjaśnień oraz odstąpienie od udowodnienia powoływanych przyczyn obciąża wykonawcę. Wykonawca czyni to na własne niebezpieczeństwo (wyrok KIO 340/13). Jak bowiem wskazano w wyroku KIO z dnia 20.02.2012 r., KIO 125/12, nie chodzi o złożenie jakichkolwiek wyjaśnień lecz takich wyjaśnień, które w sposób niebudzący wątpliwości pozwalają na ocenę oferty pod względem zaoferowania rażąco niskiej ceny.
   Z kolei w wyroku z dnia 12.10.2011 r. (KIO 2120/11) KIO stwierdziła, iż ogólnikowość i lakoniczność wyjaśnień prowadzi do przyjęcia, iż wyjaśnienia w rozumieniu ustawowym nie zostały udzielone, a w konsekwencji wykonawca nie wykazał, że zaoferowana cena nie jest rażąco niska.
   Wobec powyższego Wykonawca nie wykazał na czym polegają wyjątkowo korzystne warunki zamówienia dostępne dla wykonawcy. Wykonawca nie usunął wątpliwości Zamawiającego w zakresie ceny rażąco niskiej.
   Zgodnie z art. 90 ust. Pzp obowiązek wykazania, iż oferta nie zawiera ceny rażąco niskiej spoczywa na Wykonawcy. Wykonawca nie przedstawił wyczerpujących i szczegółowych wyjaśnień wraz z dowodami, które przekonałyby Zamawiającego, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia.
Przepis art. 90 ust. 2 ustawy Pzp wskazuje na wykonawcę, jako na podmiot, który jest zobowiązany do udowodnienia, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny. Wprowadzona regulacja odpowiada m.in. dotychczasowej linii orzeczniczej Krajowej Izby Odwoławczej w tej materii (por. np. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 12 maja 2014 r., sygn. akt: KIO 785/14; wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 16 kwietnia 2014 r., sygn. akt: KIO 669/14), zgodnie z którą to na wykonawcy ciąży obowiązek wskazania, jakie elementy mają wpływ na wysokość ceny i w jaki sposób dokonano ich kalkulacji, tak aby udowodnić, że zaproponowana cena nie jest rażąco niską. Jeżeli wykonawca nie sprosta obowiązkowi nałożonemu na niego przepisem art. 90 ust. 2, zamawiający zobowiązany będzie do odrzucenia oferty tego wykonawcy, jako oferty zawierającej rażąco niską cenę (art. 90 ust. 3 ustawy Pzp).
W przedmiotowym stanie faktycznym z uwagi na zakres i treść otrzymanych wyjaśnień Wykonawca nie udowodnił, że zaproponowana cena nie jest rażąco niską. Zamawiający na podstawie art. 90 ust. 3 jest zobowiązany odrzucić ofertę wykonawcy, jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
   Mając na uwadze powyższe na podstawie art. 89 ust 1 pkt 4 oraz art. 90 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy z uwagi na to, że zawiera ona rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

III. Informacja o terminie zawarcia umowy.

   Na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 4 Pzp Zamawiający zawiadamia, iż zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 2 Pzp oraz faktem, iż Zamawiający przesyła niniejszą informację w sposób określony w art. 27 ust. 2 Pzp umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty.

INFORMACJA Z SESJI OTWARCIA OFERT

ZS. 271/2/2015 Żegocina, 2015-07-31

Informacja z sesji otwarcia ofert dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy:ZS.271.2.2015. Nazwa zadania: Organizacja i wykonanie staży, wizyt zawodoznawczych dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej.

   Zespół Szkól im. Św. Jadwigi Królowej w Żegocinie informuje, że w dniu 2015-07-31 o godzinie 9:00 odbyło się otwarcie ofert.

Złożono następujące oferty:

Nr oferty

Nazwa wykonawcy

Adres wykonawcy

Cena brutto

Pkt. dośw.

1

ACTIVE HOLIDAY
SP. Z O.O

39-400 TARNOBRZEG

10790,00

0

2

FOGRA TRAVEL

31-154 KRAKÓW,
UL.PAWIA 12

12250,00

5

3

STACJA EVENT
ALEKSANDRA PARMA

31-027 KRAKÓW,
UL.MIKOŁAJSKA 6/1

8556,00

5

4

BIURO POŚREDNICTWA "MAXIM" SP.Z O.O.

33-300 NOWY SĄCZ

12936,00

1

5

ATTIS S.C M.BŁACHNO-WYRWICKA, K.LEWANDOWSKA

01-357 WARSZAWA,
UL.BOROWEGO 15/58

12542,50

5

6

UPHOTEL
S.C

UL.DŁUGA 13/1,
58-500 JELENIA GÓRA

14700,00

5

7

TOUR TRAVEL POLAND
S.C

34-500 ZAKOPANE,
OŚ PARDAŁÓWKA 1/69

12075,00

5

8

FIRMA
HANDLOWO - USLUGOWA "OSKAR" PIOTR KRAWCZYK

32-731 ŻEGOCINA,
ŁAKTA GÓRNA 264

10900,00

5

9

MAGDALENA SIŚKIEWICZ
NEW CHALLENGE

UL.RYDLÓWKA 5/107,
30 -363 KRAKÓW

16662,00

3

                                                                                                                                                     ________________________________
                                                                                                                                                             Kierownik zamawiającego

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU USŁUGI

Żegocina: ORGANIZACJA I WYKONANIE STAŻU, WIZYTY ZAWODOZNAWCZEJ DLA UCZNIÓW ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ PRZY ZESPOLE SZKÓŁ IM.ŚWIĘTEJ JADWIGI KRÓLOWEJ W ŻEGOCINIE.
Numer ogłoszenia: 184550 - 2015; data zamieszczenia: 21.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół im. Świętej Jadwigi Królowej w Żegocinie , Żegocina 50, 32-731 Żegocina, woj. małopolskie, tel. 14 613 21 20, faks 14 613 21 20.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.zswzegocinie.repuplika.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ORGANIZACJA I WYKONANIE STAŻU, WIZYTY ZAWODOZNAWCZEJ DLA UCZNIÓW ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ PRZY ZESPOLE SZKÓŁ IM.ŚWIĘTEJ JADWIGI KRÓLOWEJ W ŻEGOCINIE..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest organizacja 2-dniowego stażu, wizyty zawodoznawczej w ramach realizacji projektu systemowego pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w rejonach, Działanie 9.2 Podnoszenie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Staże,wizyty zawodoznawcze są formą organizacyjną umożliwiające nabycie doświadczenia i wiedzy o przyszłym miejscu pracy. Pomagają uczniom poznać środowisko lokalne i strukturę zatrudnienia. Staże, wizyty zawodoznawcze ułatwiają włączanie firm i zakłady pracy w proces rozwoju zawodowego uczniów oraz pomagają uzyskać praktyczną wiedzę zawodoznawczą. Szczegółowy opis realizacji zadania został zawarty w załączniku nr 1 do SIWZ..
II.1.5)
 
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 63.51.10.00-4, 60.17.20.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 23.09.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: NIE DOTYCZY
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten uważa się za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż spełnia wymogi określone w art.4 ust 1 ustawy z 27 sierpnia 1997 r o usługach turystycznych (D.U.2014.196 j.t) a więc,ze posiada wszelkie uprawnienia wymagane w/w artykułem do świadczeń usług turystycznych.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego opisu dokonania spełnienia tego warunku. warunek ten uważa się za spełniony, jeśli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie w przedmiotowym zakresie zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego opisu dokonania spełnienia tego warunku. warunek ten uważa się za spełniony, jeśli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie w przedmiotowym zakresie zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego opisu dokonania spełnienia tego warunku. warunek ten uważa się za spełniony, jeśli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie w przedmiotowym zakresie zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego opisu dokonania spełnienia tego warunku. warunek ten uważa się za spełniony, jeśli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie w przedmiotowym zakresie zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Dokument potwierdzający, iż Wykonawca spełnia wymogi określone w art.4 ust.1 ustawy z 27.08.1997 r. o usługach turystycznych (Dz.U.2014. 196 j.t) a więc,że posiada wszelkie uprawnienia wymagane prawnie do świadczenia usług turystycznych wynikającej z treści w/w ustawy. Dokumentem tym może być przykładowo urzędowy wypis z rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych prowadzonego przez marszałka województwa właściwego dla siedziby przedsiębiorcy/Wykonawcy).

SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1 - Cena - 95
2 - Doświadczenie w realizacji wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych - 5
IV.2.2)
 przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty, na podstawie których dokonano wyboru Wykonawcy na realizację przedmiotowego zamówienia. Zmiany te mogą dotyczyć: a)tych zapisów umowy, których postanowienia są bezpośrednio uzależnione od odrębnych przepisów prawnych (niż wynikających z PZP wraz z przepisami wykonawczymi), a w trakcie realizacji przedmiotowego zadania wprowadzone zostały ich nowelizacje, poprzez wprowadzenie zmian wpływających bezpośrednio na treść tej umowy b)osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do pisemnej akceptacji formalną propozycję takiej zmiany wraz z jej uzasadnieniem, wskazując osobę/y o co najmniej porównywalnych kwalifikacjach; c)zmniejszenia ilości uczestników wizyty zawodoznawczej
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zswzegocinie.republika.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespól Szkół im.Świętej Jadwigi Królowej w Żegocinie 32-731 Żegocina 50.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.07.2015 godzina 08:30, miejsce: Zespól Szkół im.Świętej Jadwigi Królowej w Żegocinie, parter, Sekretariat uczniowski pokój nr 2.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest finansowane w ramach realizacji projektu systemowego pn Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w rejonach, Działanie 9.2 Podnoszenie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
na usługi pod nazwą "ORGANIZACJA I WYKONANIE STAŻY, WIZYT ZAWODOZNAWCZYCH DLA UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ IM.ŚWIETEJ JADWIGI KRÓLOWEJ W ŻEGOCINIE"
ZNAK SPRAWY: ZS.271/2/2015

Oznaczenie wg kodu CPV: 63511000-4; 60172000-4
Ogłoszenie o postępowaniu zamieszczono w dniu 21.07.2015r.
- w Biuletynie Zamówień Publicznych (www.uzp.gov.pl) pod numerem: 184550
- na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego.
- na stronie internetowej Zamawiającego

1.Nazwa i adres zamawiającego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM.ŚWIĘTEJ JADWIGI KRÓLOWEJ W ŻEGOCINIE
Żegocina 50, 32-731 Żegocina
e-mail: zegocina@gmail.com
adres strony internetowej: www.zswzegocine.republika.pl
tel./fax: 14 613 21 20
2.Tryb udzielenia zamówienia.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013.917 j.t.) zwana dalej: "Ustawą" lub "Pzp" o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy.
3.Opis przedmiotu zamówienia.
3.1.    Przedmiotem zamówienia jest organizacja stażu - wizyty zawodoznawczej w ramach realizacji projektu systemowego pn. "Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce" współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podnoszenie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
Staże, wizyty zawodoznawcze są formą organizacyjną umożliwiającą nabycie doświadczenia i wiedzy o przyszłym miejscu pracy. Pomagają uczniom poznać środowisko lokalne i strukturę zatrudnienia. Staże, wizyty zawodoznawcze ułatwiają włączanie firm i zakładów pracy w proces rozwoju zawodowego uczniów oraz pomagają uzyskać praktyczną wiedzę zawodoznawczą.
3.2.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3.3.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
3.4.Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 Pzp.
3.5.Zamawiający informuje, iż w ramach niniejszego postępowania nie będzie          zawierana umowa ramowa.
3.6.Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
4.Termin wykonania zamówienia.
1.Od dnia podpisania umowy do dnia wykonania (realizacji) stażu, wizyty zawodoznawczej, zgodnie z umową, planowanego na dzień 22-23 września 2015 r.
Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, Zamawiający określił następujące terminy wykonania zamówienia:
1)Staż - wizyta zawodoznawcza - wizyta dwudniowa - 22-23 września 2015 r.
5.Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
5.1.     O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
a)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż spełnia wymogi określone w art. 4. ust. 1 ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. 2014.196 j.t.) a więc, że posiada wszelkie uprawnienia wymagane w/w artykułem do świadczenia usług turystycznych.
b)posiadania wiedzy i doświadczenia;
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
Zamawiający nie określa szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku. Warunek ten uważa się za spełniony, jeśli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie w przedmiotowym zakresie zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ.
c)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający nie określa szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku. Warunek ten uważa się za spełniony, jeśli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie w przedmiotowym zakresie zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ.
d)sytuacji ekonomicznej i finansowej;
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający nie określa szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku. Warunek ten uważa się za spełniony, jeśli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie w przedmiotowym zakresie zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ.
5.2.    Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
5.3.    Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z pkt 5.2 powyżej, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą w skutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
5.4.    Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu.
5.5.    Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp.
5.6.    Ocena spełnienia opisanych powyżej warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty i oświadczenia.
6.        Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
6.1.        Wykonawca winien wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp
W celu umożliwienia zamawiającemu dokonania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
a)oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ;
b)    dokument potwierdzający, iż Wykonawca spełnia wymogi określone w art. 4. ust. 1 ustawy z 27.08.1997 r. o usługach turystycznych (Dz.U. 2014.196 j.t.) a więc, że posiada wszelkie uprawnienia wymagane prawnie do świadczenia usług turystycznych wynikające z treści w/w ustawy. Dokumentem tym może być przykładowo urzędowy wypis z rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych prowadzonego przez marszałka województwa właściwego dla siedziby przedsiębiorcy/Wykonawcy) lub zaświadczenie o wpisie do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych prowadzonego przez marszałka województwa właściwego dla siedziby przedsiębiorcy/Wykonawcy.
6.2.    W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
a)    oświadczenie, o braku podstaw do wykluczenia, z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ;
b)    aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
c)    informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U.2007.50.331) [wzór informacji stanowi załącznik nr do SIWZ];a w przypadku, gdy należy do grupy kapitałowej - listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu w/w ustawy.

6.3.    Dokumenty wymagane przez Zamawiającego mogą być złożone w formie oryginałów lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Kopie składanych dokumentów muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem osoby uprawnionej do składania oświadczeń w imieniu Wykonawcy, poprzedzone dopiskiem "za zgodność z oryginałem".
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach, których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
6.4.    WYKONAWCA MAJĄCY SIEDZIBĘ LUB MIEJSCE ZAMIESZKANIA POZA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ składa dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. 2013. 231).
6.5.    OFERTA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O ZAMÓWIENIE (KONSORCJUM, SPÓŁKA CYWILNA). Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oferta musi spełniać następujące wymagania:
a)    wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie obowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (powyższe nie dotyczy spółki cywilnej o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertą);
b)    wykonawcy tworzący jeden podmiot przedłożą wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo (nie dotyczy spółki cywilnej o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertą). Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie precyzować zakres umocowania i wskazywać pełnomocnika. Musi też wyliczać wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie i każdy z nich powinien podpisać się pod tym dokumentem. Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy;
c)    oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie;
d)    w wypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia i dokumenty wskazane w pkt 6.2. ppkt a), b) i c) powinny zostać przedłożone odrębnie w odniesieniu do każdego z wykonawców;
e)    w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust 1 Pzp mogą być spełnione łącznie przez wszystkich wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia;
f)    oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wskazanych w pkt 6.1. ppkt a) SIWZ Wykonawcy składający ofertę wspólną składają łącznie, pod warunkiem, że oświadczenie to zostanie podpisane w imieniu wszystkich podmiotów występujących wspólnie przez pełnomocnika lub przez wszystkie podmioty składające ofertę wspólną;
g)    korespondencja między Zamawiającym a wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o zamówienie będzie kierowana do ustanowionego pełnomocnika ze skutkiem dla mocodawców;
h)    jeżeli oferta wykonawców, wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.6.    INFORMACJA DOTYCZĄCA PODWYKONAWSTWA.
a)    Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
b)        Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
c)    W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcom, Zamawiający żąda, wskazania przez Wykonawcę w formularzu oferty części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
d)    Zamawiający żąda podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp.
e)    Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 tej ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
7.    Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.
7.1.    Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. W przypadku przekazania informacji faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt jej otrzymania. Zamawiający pod pojęciem porozumiewania się drogą elektroniczną rozumie przesłanie dołączonego do wiadomości zeskanowanego pisma podpisanego przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy lub Zamawiającego. Pisma drogą elektroniczną należy przesyłać na adres email podany na wstępie (pkt 1) SIWZ.
Do kontaktu z Wykonawcami uprawnieni są:
a)    w sprawach merytorycznych i formalnych - związanych z przedmiotem zamówienia p. Agnieszka Janiczek, w dniach poniedziałek-piątku: tel. 14 613 21 20 w godzinach: 8:00-12:00
7.2.    Opis sposobu udzielania wyjaśnień dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert - pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie po upływie terminu składania wniosku lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku.
7.3.    Informacja o dopuszczalności zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną zmianę specyfikacji Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ oraz zamieści ją na stronie internetowej.
Jeżeli w postępowaniu zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający zamieszcza ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, oraz na stronie internetowej, na której dostępna jest SIWZ.
8.     Wymagania dotyczące wadium.
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
9.    Termin związania ofertą.
Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
10.    Opis sposobu przygotowania oferty.
10.1    Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
10.2.    Ofertę należy złożyć, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej w języku polskim, sporządzoną na maszynie do pisania, komputerze lub ręcznie (czytelnie) długopisem.
10.3.    Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ.
10.4.    Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby upoważnioną/ne do reprezentowania Wykonawcy. Wszystkie załączniki do oferty muszą być również podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy.
10.5.    Pełnomocnictwo do podpisania oferty winno być dołączone do oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza), o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem ewentualnych kopii składanych wraz z ofertą.
10.6.    Wszystkie zapisane strony oferty i dokumentów składanych wraz z ofertą winny być kolejno ponumerowane, a w treści oferty winna być umieszczona informacja z ilu kolejno ponumerowanych stron składa się oferta wraz z załącznikami.
10.7.    Zaleca się trwale połączyć wszystkie strony oferty.
10.8.    W przypadku, gdy oferta zawiera informacje, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawca winien w sposób niebudzący wątpliwości zastrzec nie później niż w terminie składania ofert, które spośród zawartych w ofercie informacji stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być udostępniane oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Informacje te winny być umieszczone odrębnie od pozostałych informacji zawartych w ofercie, w osobnej wewnętrznej kopercie opisanej "Tajemnica Przedsiębiorstwa". Strony należy ponumerować w taki sposób, aby umożliwić ich dopasowanie do pozostałej części oferty - należy zachować ciągłość numeracji stron oferty.
Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 Pzp.
10.9.     Wszelkie poprawki lub zmiany w treści oferty muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę.
10.10.     Dokumenty wymagane przez zamawiającego mogą być złożone w formie oryginałów lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Kopie składanych dokumentów muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem osoby uprawnionej do składania oświadczeń w imieniu Wykonawcy, poprzedzonym dopiskiem "za zgodność z oryginałem". Kserokopia dokumentu wielostronicowego winna być poświadczona za zgodność z oryginałem w sposób jw. na każdej zapisanej stronie.
10.11.     Dokumenty sporządzone w języku obcym Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
10.12.     Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
10.13.     Ofertę należy sporządzić zgodnie z załączonym formularzem ofertowym - Załącznik nr 2 do SIWZ.
10.14.     Zamawiający dopuszcza złożenie oferty i załączników do oferty na formularzach sporządzonych przez wykonawcę, pod warunkiem, że ich treść odpowiadać będzie formularzom określonym przez Zamawiającego.
10.15.     Ofertę należy złożyć w zaklejonym, nieprzezroczystym opakowaniu (np. koperta), w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
Koperta/opakowanie zawierające ofertę winno być zaadresowane do Zamawiającego na adres podany w pkt 1. SIWZ i opatrzone nazwą, dokładnym adresem Wykonawcy oraz oznaczone w sposób następujący: Oferta na "ORGANIZACJA I WYKONANIE STAŻY, WIZYT ZAWODOZNAWCZYCH DLA UCZNIÓW ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W ZEGOCINIE NIE OTWIERAĆ PRZED 31.07.2015.r., godz. 09;00
10.16.     Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić ofertę - w tym celu należy na kopercie zawierającej zmiany umieścić adnotację "ZMIANA" z opisem: nazwa i adres Wykonawcy oraz nazwa przetargu lub "wycofać ofertę" - w tym przypadku należy pisemnie zawiadomić Zamawiającego o wycofaniu oferty z podaniem: nazwy i adresu Wykonawcy oraz wskazania przetargu, którego dotyczy wycofanie.
10.17.     Ofertę złożoną po terminie Zamawiający niezwłocznie zwraca Wykonawcy.
11.     Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
11.1.     Oferty należy przesłać/składać w Sekretariacie Zamawiającego (parter , pokój nr 2, sekretariat uczniowski) na adres Zamawiającego wskazany w pkt 1 SIWZ w terminie do dnia 31.07.2015.r. do godz. 8:30
11.2.     Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godz. 9:00 w siedzibie Zamawiającego (parter, pokój nr 2, ) podczas jawnego posiedzenia Komisji Przetargowej.
12.     Opis sposobu obliczenia ceny.
12.1.     W formularzu ofertowym - załącznik nr 2 do SIWZ należy podać cenę brutto. Cena brutto musi określać całkowity koszt przedmiotu zamówienia
12.3.    Cena ofertowa (cena brutto) musi uwzględniać wszystkie należne wykonawcy elementy wynagrodzenia wynikające z tytułu przygotowania oferty, realizacji i rozliczenia przedmiotu zamówienia.
12.4.     Ofertę należy sporządzić przy uwzględnieniu warunku, że całość materiałów oraz środków technicznych niezbędnych do wykonania zamówienia dostarcza Wykonawca.
12.5.     W wyniku nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia, Wykonawca ponosić będzie skutki błędów w ofercie. Od Wykonawcy wymagane jest bardzo szczegółowe zapoznanie się z przedmiotem zamówienia oraz skalkulowanie ceny oferty z należytą starannością.
12.6.     Cena ma być wyrażona w złotych polskich. Cenę oferty należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zł/gr.).
12.7.     Dla porównania ofert zamawiający przyjmuje cenę brutto określoną w formularzu ofertowym (załącznik nr 2 do SIWZ), tj. cenę za wykonanie całości przedmiotu zamówienia, którą zapłaci Zamawiający.
13.     Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
Wybór oferty najkorzystniejszej dokonany zostanie na podstawie następujących kryteriów:
1.         cena brutto - 95 % , max. 95 pkt.
2.         doświadczenie w realizacji wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych : 5%, max. 5 pkt.
Zamawiający poprzez wizytę zawodoznawczą rozumie - formę organizacyjną umożliwiającą nabycie doświadczenia i wiedzy o przyszłym miejscu pracy. Forma ta pomaga uczniom poznać środowisko lokalne, strukturę zatrudnienia danego zakładu pracy. Ułatwia włączanie firm i zakładów pracy w proces rozwoju zawodowego uczniów oraz pomaga uzyskać praktyczną wiedzę zawodoznawczą.
Natomiast wycieczka szkolna to - forma organizacyjna procesu dydaktyczno - wychowawczego skierowana do uczniów wszystkich typów szkół.
Oferty oceniane będą wg wzoru: P = P1 + P2
gdzie:
P - ilość punktów przyznanych ofercie w łącznej punktacji ocenianych kryteriów.
P1 - ilość punktów przyznanych ofercie w kryterium ceny.
P2 - ilość punktów w kryterium doświadczenia.
Maksymalna ilość punktów w łącznej punktacji ocenianych kryteriów wynosi 100.
Sposób oceny oferty:
1)W kryterium ceny oferty oceniane będą wg wzoru:
Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną liczbę punktów - 90. Pozostałe oferty zostaną przeliczone wg poniższego wzoru:
P1 = (Cmin / C of. licz.) x 95% przy czym 1 % = 1 pkt.
gdzie: Cmin - najniższa całkowita cena brutto wykonania zamówienia spośród wszystkich ocenianych ofert.
C of. licz. - zaoferowana całkowita cena brutto wykonania zamówienia w ofercie ocenianej.
Maksymalna ilość punktów w punktacji kryterium ceny wynosi 95.
2) W kryterium doświadczenie w realizacji wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych oferty będą oceniane wg następujących zasad.
Wykonawca, który udowodni poprzez załączenie do oferty poświadczeń (np. referencji), iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał usługi polegające na realizacji wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych otrzyma odpowiednio:
- 1 pkt. za udokumentowanie realizacji 1 usługi
- 2 pkt. za udokumentowanie realizacji 2 usług
- 3 pkt. za udokumentowanie realizacji 3 usług
- 4pkt. za udokumentowanie realizacji 4 usług
- 5 pkt. za udokumentowanie realizacji 5 i więcej usług.
Natomiast wykonawca, który nie udokumentuje realizacji co najmniej 1 usługi polegającej na realizacji wizyt zawodoznawczych lub wycieczek szkolnych otrzyma 0 pkt w punktacji tego kryterium.
Maksymalna ilość punktów w punktacji kryterium: doświadczenie w realizacji wizyt zawodoznawczych wynosi 5 pkt.
Jako oferta najkorzystniejsza uznana zostanie ta, która otrzyma największą ilość punktów w łącznej punktacji ocenianych kryteriów. Maksymalna ilość punktów w łącznej punktacji wynosi 100.
14.     Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
14.1.    Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi jednocześnie Wykonawców, którzy złożyli oferty o:
a)    wyborze najkorzystniejszej oferty podając nazwę (firmę) albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy) albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację,
b)    wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
c)    wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne;
d)    terminie po upływie, którego zgodnie z przepisami Pzp umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta
e)    niezwłocznie zamieści informacje, o których mowa w punkcie a) na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
14.2.    O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:
a)    ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,
b) złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert
- podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
15.    Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
16.    Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.
16.1.    Istotne postanowienia umowy określa wzór umowy stanowiący załącznik do niniejszej SIWZ.
16.2.    Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej uprzednio umowy w stosunku do treści złożonej oferty, na podstawie których Adokonano wyboru Wykonawcy na realizację przedmiotowego zamówienia/zadania. Zmiany te mogą dotyczyć:
a)    tych zapisów umowy, których postanowienia są bezpośrednio uzależnione od odrębnych przepisów prawnych (niż wynikających z PZP wraz z przepisami wykonawczymi), a w trakcie realizacji przedmiotowego zadania wprowadzone zostały ich nowelizacje, poprzez wprowadzenie zmian wpływających bezpośrednio na treść tej umowy;
b)    osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do pisemnej akceptacji formalną propozycję takiej zmiany wraz z jej uzasadnieniem, wskazując osobę/y o co najmniej porównywalnych kwalifikacjach;
c)    zmniejszenia ilości uczestników wizyty zawodoznawczej.
17.    Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
Informacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się w Dziale VI Pzp (Środki ochrony prawnej), art. 179 - 198g Pzp.
18.    Inne informacje.
18.1.    Wszelkie sprawy formalne związane z prowadzeniem niniejszego postępowania przetargowego, a nie określone w niniejszej SIWZ reguluje PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy. Z kolei do czynności podejmowanych przez Zamawiającego i Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r. poz. 121), jeżeli przepisy PZP nie stanowią inaczej.
18.2.    Zgodnie z art. 29 pkt. 3 Pzp, w każdym przypadku, gdzie wskazano lub użyto w niniejszej SIWZ oraz załącznikach znaków towarowych, patentów lub pochodzenia materiałów należy rozumieć, że dopuszcza się stosowanie materiałów równoważnych o porównywalnych (nie gorszych) parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych niż te, które wskazano w opisie przedmiotu zamówienia i załącznikach. Ponadto zgodnie z art. 30 ust. 4 w/w ustawy, ilekroć w niniejszej SIWZ lub załącznikach w opisie przedmiotu zamówienia wskazano określone normy, aprobaty, specyfikacje techniczne lub systemy odniesienia, należy rozumieć, iż Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
18.3.    Zamówienie jest finansowane w ramach realizacji projektu systemowego pt.: "Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce", współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podnoszenie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

Załączniki: do pobrania:
1. Opis przedmiotu zamówienia.
2. Wzór formularza ofertowego.
3. Wzór oświadczenia dotyczący art. 22 ust. 1 Pzp.
4. Wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczenia (art. 24 ust.1 Pzp).
5. Wzór informacji dotyczący przynależności do grupy kapitałowej.
6. Wzór umowy.

Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce.

 

wstecz